Hygiënemaatregelen van KOOS Haarwinkel

Om zo veilig en verantwoord mogelijk te werken, volgt KOOS Haarwinkel het hygiëneprotocol dat is opgesteld door de kappersbranchevereniging ANKO. De belangrijkste ins en outs met betrekking tot ons geüpdatete hygiëneprotocol bestaat uit richtlijnen en aanwijzingen voor jou als klant, maar ook wat jij van ons kunt verwachten. Het naleven van het hygiëneprotocol brengt extra kosten met zich mee. Hierdoor hebben wij besloten om gedurende deze situatie tijdelijk een toeslag van € 2,00 per klant te hanteren.

Registratieplicht

Voor contactberoepen is er een registratieplicht. Dat betekent dat wij verplicht zijn om je te vragen je contactgegevens beschikbaar te stellen ten behoeve van de uitvoering van een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD en toe te stemmen in de verwerking en overdracht van die gegevens voor dat doel.

Voor klanten en andere aanwezigen in onze salon:

  • Voorafgaand aan de afspraak doen wij een gezondheidscheck en stellen wij je deze vragen. Indien je één van de vragen met ‘JA’ beantwoordt, moeten we jouw behandeling uitstellen en een nieuwe afspraak maken
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos

Dit mag jij van ons verwachten:

  • Wij desinfecteren onze handen voor en na elke behandeling
  • Na elke behandeling worden gereedschap, werkplek, kapstoel en wasunit gereinigd. Gedeelde ruimtes in de salon worden elk uur schoongemaakt
  • Elke klant krijgt een schone kapmantel en handdoek
  • We gebruiken papieren handdoekjes voor het drogen van de handen
  • Koffie en thee serveren wij uit een wegwerpbeker
  • Onze salon beschikt over een mechanisch geventileerd luchtbehandelingssysteem waarbij de binnenlucht wordt ververst door frisse lucht van buiten